Size : 174(~) x 210mm
Contents : 332p
Print : Offset
Edition : 2000 copies
Design : ori.studio
Language : Japanese, English, Chinese
Publisher : ori.studio
Date : 2022.07.11
ISBN978-1-9995159-5-9
尺寸 : 174(~) x 210mm
页数 : 332页
装帧 : 胶版印刷
印量:2000本
设计 : ori.studio
语言 : 日文・英文・中文
出版 : ori.studio
发行时间 : 2022年7月11日
ISBN : 978-1-9995159-5-9
判型 :174(~) x 210mm
頁数 :332頁
製本 :offset
エディション :2000部
言語 :日本語・英語・中国語
出版社 :ori.studio
発行年 :2022.07.11
ISBN978-1-9995159-5-9
About :
Appearing as a magnetic line cutting across space, pulling inward and connecting together elements from our collective environment which begin to cohesively spin harmoniously in a single orbit, the practice of graphic designer Yui Takada provides us with a new view of our world. These elements are sampled from the mundane, seemingly ordinary scenes and objects that surround us, elevated to a state that appears entirely contradictory to its own nature, but which simultaneously expresses it in such an honest way that said nature is not simply maintained, but celebrated. Through wielding this transformative cyclone like energy, Takada makes us “aware”.
Built out of 471 individual fragments, comprised of deconstructed work, collected and documented environmental and contextual elements such as waste bins, tree skin, “no smoking” signs, or newspaper clippings deriving from his daily life, as well as various other experimental projects, this book has become a physical manifestation of the “axis” Takada has created, where an order is generated not through a systematic application of logic, but rather in the acceptance and love for, and in the utilization of chaos which seems to have resulted in a completely new form of existence. Thus this is an object, comprised of layer upon layer of seemingly disparate material, bound together both physically and by an order generated through chaos, that gives us the opportunity to objectively see something who's contours appear to be in a constant state of flux, and which changes along side the change in perspective from one person to the next.
Essays by Ikuhisa Sawada (Photographer) and Shuta Hasunuma (Musician) provide perspectives from those who have no direct relationship with Takada, but who’s own practices are inextricably interlinked with the idea of “axis”. Interviews with designers Nobuo Nakagaki, Kenya Hara, and Kazunari Hattori, each of whom have long standing relationships with Takada, provide three unique impressions of his work, attitude, and methods.
就像一条划过空间的磁场线,平面设计师高田唯把我们集体环境中的各种元素连接在一起,向内吸引,并将它们汇集到一条轨道上,开始旋转,他的实践为我们提供了一个关于周围世界的新鲜的感知。这些元素从我们身边平凡的、看似普通的景观和物体中采集,或许被提升到一种似乎与自身性质完全矛盾的状态,但同时又以一种坦率的方式表达出来,这使这些性质不仅得到保持,甚至得到赞美。高田掌控着这种变化着的旋风般的能量,让我们「意识到」。
这本书由471个被解构的艺术作品片段、日常生活中收集和记录的环境或背景元素组成,如垃圾箱、树皮、「禁止吸烟」的标志,或来自日常生活的报纸剪裁,以及其他各种实验项目,它成为了高田所创造的「轴」的物理表现,在那里,秩序不再是通过有序地应用逻辑来创造的,而是在通过拥抱、热爱,以及和对混乱的利用中产生的,于是,混沌作为一种全新的存在形式出现了。它是一个由看似不相干的材料层层叠加而成的物体,和通过混沌产生的秩序上结合在一起,其轮廓不断变化,让观众有机会客观地看待根据每个人的观点而变化的东西。
在本书的文字部分中,泽田育久(摄影师) 和莲沼执太 (音乐家)的文章传达了与高田没有接触但其自身实践与「轴」的概念密切相关的人的观点。此外,多年来与高田有所来往的平面设计师中垣信夫、原研哉和服部一成也与他进行了访谈性质的对话,提供了他们对高田的工作、态度和方法的三种不同印象。
空間を横断する磁力線のように、私たちを取り巻く様々な要素を内側に引き寄せ、一つの軌道に結集して回転させ始めるグラフィックデザイナー高田唯の作品は、私たちに新しい世界観をもたらします。身の回りのありふれた風景や物から抽出されたこれらの要素は、それ自体の本質とは全く矛盾するような状態にまで高められると同時に、その本質を維持するだけでなく賞賛するような率直な方法で表現されます。高田は、変化をもたらす台風のようなエネルギーを駆使して、私たちに「気づき」を与えてくれるのです。
分解された作品、ゴミ箱や木の皮、禁煙サイン、新聞の切り抜きなど、日常生活の中で収集・記録された環境的・文脈的要素、そして様々な実験的プロジェクトなどの471個の断片で構成される本書は、高田がつくり出した「軸」を体現しています。そこでは、論理を整然と当てはめるのではなく、混沌を受け入れ、愛し、活用することによって秩序が生まれ、全く新しい形の存在として立ち現れます。それは一見バラバラな素材が層状に重なり合い、物理的に、そして混沌から生まれた秩序によって結合されたオブジェクトであり、常に流動的に変化する輪郭を持ち、人それぞれの視点によって変化するものを、客観的に見る機会を与えてくれるものなのです。
澤田育久(写真家) 、蓮沼執太 (音楽家) によるエッセイは、高田と接点はないものの自身の実践が「軸」という概念と密接に結びついている人たちの視点を伝えています。また、高田と長年の交流を持つデザイナーの中垣信夫、原研哉、服部一成との対話では、高田の仕事、姿勢、手法などについて三者三様の印象が語られます。
Yui Takada :
Born in 1980 in Tokyo. Graduated from Kuwasawa Design School. Director of Allright Inc., which consists of Allright Graphics, and Allright Printing. He is an associate professor at Tokyo Zokei University, a member of JAGDA, and a member of AGI.
https://www.allrightgraphics.com
1980年出生于东京。 毕业于桑泽设计学校。 Allright设计事务所的董事, 该事务所包括「Allright Graphic」和「Allright Printing」。 现任东京造形大学的副教授。 JAGDA会员。 AGI会员。
https://www.allrightgraphics.com
1980年東京生まれ。桑沢デザイン研究所卒業。グラフィックデザイン部門「Allright Graphics」、活版印刷部門「Allright Printing」からなる株式会社Allright取締役。東京造形大学准教授。 JAGDA会員。 AGI会員。
https://www.allrightgraphics.com
© 2019, da大 in print